Du har ett viktigt val framför dig.

image194Val. valet om vad du ska äta till frukost, valet om vad du ska ha på dig, valet om vad du ska göra idag, valet om vilket parti du ska rösta på, valet om hur din famtid ska se ut. Alla är det val som påverkar oss, din omgivning och din framtid. Jag tar upp detta eftersom valet av gymnasiumet är spikat. Ni som har följt mig den senaste tiden har vetat hur dåligt jag mått av detta. De flesta äldre personerna jag pratat med säger att det här är det viktigaste valet i mitt liv andra säger det kan ju inte bli annat än fel. Det finns delade åsikter om detta och mig gör det helt förrvirrad. för ett halv år sem visste jag inget, jag visste inte hur jag ville vara, vad jag vill bli eller om jag änns tycker om potatismos typ. Idags läget har jag hela mitt liv planerat, jag vet att det kan låta tråkigt men det finns så mkt jag vill hinna med att göra och jag vet precis vad jag vill jobba med när jag blir stor, men varför kan man inte få tre roliga år ?(!)

I onsdags lekte paniken runt i hela min kropp och bar njöt av varje liten svett droppe som ran ner från min panna, Det blev rena rama inpuls valet och jag vet igentligen inte vad jag tycker om det. Men jag är en sån person som försöker hitta koplingar till allt som händer mig, och de senaste månadernas händelser har fått mig att helt tänka om i valet av gymnasium. Kanske var det inte meningen att jag skulle hamna där, och varför har jag just ett sånt starkt sug efter just den där skolan. Jag vet att känslorna har styrt mig till mitt beslut på ett eller annat sätt, men det kanske var det som var meningen vem vet? ! Hur tokigt ni än tycker det låter så har jag iaf valt de geer-Musik i första handsval, (kö som reserv) Och kunskapsgymnasiumet i andra handsval där jag troligtvis kommer gå ! Sång, Teater och dans det är verkligen jag, men jag har ett ännu större mål och dit ska jag fasiken nå. Nu är det bara att kämpa på Linnéa lilla. Jag tror på det här och även att hela världen är emot dig så ska du visa dem att du faktiskr klarar av det här !

som vi säger inom teatern, Ich bin, i am. jag är !
image198

Kommentarer
Postat av: AnnaThorell

Jag älskar din viljestyrka och att du har mål här i livet. Du är inte som en del som bara går runt och hoppas på att framtiden ska falla ner i fickan. Det gillar jag!

2008-05-10 @ 09:30:49
URL: http://kanonbraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0