Kära vackra Valdemarsvik!

image195Valdemarsvik. Viken. Vika♥ kärt barn har många namn ! Idag när jag image196cyklade hem från skolan så fylldes hela min kropp av glädje. Det tog en stund innan jag riktigt fattade vad det var som gjorde att mitt leende var så mkt större än innan, men det var bara våran underbara lilla by som gjorde detta. Efter vinterns gråheter och kyla så hade jag faktiskt glömt bort hur sjukt vackert det är här i viken. På det lilla "torget" vid hasses grill stod det små stånd där de säljer blommor, potatis, fisk, gud vet vad. Blommorna har slagit ut på träden och gatorna var åter igen fyllda av människor och de log och alla var på riktigt bra humör. När jag kom till sjövägen så var det som om tiden stannade till, solens strålar skapade ett vackert glitter på vatten ytan och träden stod i blomm, det var första gången på flera år jag njöt av att bo här. Åh nu längtar jag bara efter sommaren så att alla sommar gäster kan komma hit, nisse cupen kan bli av och karnebåtfestivalen sätts igång så gatorna fylls med ännu mer folk.

Åh jag tror jag har gått och blivigt folk kär !image198

Kommentarer
Postat av: amanda

Gud det lät as mysit detdär med småstånd. Btw så gillarde jag din design :)

2008-05-09 @ 14:59:51
URL: http://www.DumpaMig.blogg.se
Postat av: amanda

Jag bor i Västers så det är ganska stort sveriges 5e största stad tror jag, har inte så stor koll oops, Tack själv :)

2008-05-09 @ 15:18:49
URL: http://www.DumpaMig.blogg.se
Postat av: clara

svar på inlägget. Visst är den?! jag älskar u-ringningen och att det en slags byxdress/body

2008-05-10 @ 09:43:54
URL: http://alycia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0