My world.

Människor. när jag tänker på människor så blir jag helt fasinerad, att vi änns kan röra på tårna tycker jag helt fantastiskt. Detta är även något jag kan bli helt knasig av att tänka på, det hänger ihop en skvätt med kemi och molekyler och atomer osv. och det gör min snurrig. jag kan inte riktigt ftta det där att två atomer/grundämen/molekyler kan bilda en sak, och vad är det då från början, Fyltande, fast,osynligt,grönt?(!)Att vi har ben i oss kött och blod är något som alla vet och jag vet inte om det är många andra än jag som tänker på det här men jag tycker det är så himlans coolt att vi faktiskt finns till och alla egenskaper vi har.

Därför blir jag så ledsen egentligen så tycker jag ingen borde få dö, jag menar om jag skulle skapat jorden så skulle inte jag göra människorna dödliga, för döden är en stor hemskhet och att en människa kan slå eller till och men döda en annan kan jag inte fatta. Det är oftast/troligtvis folk som har något fel på sig som mördar någon, men ibland kan det bara bli ett fel steg som kan kosta en annan människa livet. Jag önskar verkligen att alla skulle kunna tänka till innan de gjort något. Och då menar jag inte om man gör en inpuls grej att åka utomlands typ imorgon, jag menar något stort som när man  slår någon eller liknande. Det gör så sjukt ont i mig av att bara tänka dessa tankar för jag kan som sagt inte förstå hur man skulle vilja ta någon annas liv ur den .

Människor, Det finns så många olika kategorier. ibland vet man inte änns var man ska sätta in de man just träffat. Alla är olika och har olika slags hjärtan och det är tur det, Jag lever på tron om att alla männikor har något gott i sig och att alla är värda en andra chans. Det är något jag kämpar och tror väldigt starkt på. Stora, små, korta,långa,blonda,brunetter,stora fötter,små fötter alla är vi olika och alla är vi unika på vårat eget lilla sätt !

Ta vara på de du har i din närhet. Jag älskar att vara jag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0