Tyskland-Berlin 08

image204För exakt en vecka sen befann jag mig i tyskland, Närmare bestämt Tysklands huvudstad Berlin! 5 hel grymma dagar i ett nytt land med annat språk och annat sätt att leva, Vilket var en härlig upplevelse. Jag har alltid fått höra vilken tråkig stad Berlin är men där skapade jag mig en helt annan uppfattning. Jag tyckte Berlin var kalas bra, visst inne i centrum var det höghus var man än kollade, det var mycket traffik och gatouppträdande men det är så jag vill att det ska vara i en storstad och inte minst i en huvudstad som Berlin. Det visar ju bara på att det är liv och rörelse och att det är populärt ! men tio minuters bilresa var man ute i fina små samhällen med skog och vackra hus och där vårat hotell låg var det härliga stora hus med fina tomter. Så tyst på alla som tycker illa om Berlin!

Fotboll,Tvtornet,riksdagshuset,kadewe,konsentrationslägret, härliga människor, heldag på stan och tyskar som ville bråka fick hela resan att försvinna bort i ett nafs! Om det inte var så att suget hem efter vännerna hade tagit över min hjärna så skulle jag lätt kunnat stanna kvar i en månad eller så. Jag älskar äventyr och upplevelser och jag skulle vilja använda min tyska lite mera. Sammanfattning av Tysklandsresan : UNDERBAR!

BerlinWerockyouimage198

Kommentarer
Postat av: Clara

tack för kommerntaren i min blogg linnea :)

2008-05-30 @ 21:35:43
URL: http://Clarabergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0